Sunday, December 13, 2009

Abercrombie&Fitch ve kirmizi halisi ..

Haftanın dört günü; egzersiz tutkum – Fizik 57’den çıkıp , eve yürüyorum...
Bu da demek oluyor ki; haftanın dört günü, 5.Cadde'den yürüyorum... Ve aklınıza gelebilecek her dev markanın önünden geçiyorum... Versace, Bulgari, Van Cleef&Arpels, Henry Bendel, Louis Vuitton, Fendi, Bergdorf Goodman, Saks Fifth, aklınıza ne geliyorsa…

Ama, önünden geçerken her seferinde “Nasıl yani?“ ya da “Hala mı?“ deyip gülerek geçtiğim tek marka; Abercrombie&Fitch oluyor...

Bugün önünden geçerken gördüm; kırmızı halıyı ve kuşaklı demirleri ayırdedici olsun diye koyarak müşterilerini kaldırımda sıraya sokmuş...

Yaklaşık 150 kişilik bir sıra vardı kaldırımda...

Tekrar tekrar dönüp bakıyorsunuz, bu insanlar, hiç de sıcak olmayan bu havada gerçekten bu mağazaya girmek için mi bekliyor diye...

Sırada çoğunlukla çocuklarının zoruyla sıraya girmiş anneler de var tabii...

Abercrombie’nin büyük hit olmasının sebebi; 15 yaş ile 20 yaş arasındaki Amerikan gençliğidir...

Dikkatlice baktığınızda; ben Amerika’ya geldiğimden beri yani, 2003 yılından itibaren koleksiyonlarında hiç bir değişme olmadı, olmayacak da.. Koleksiyonu, bildiğiniz polo shirtlerden; t-shirtlerden, sweatshirtlerden, blue jeanlerden ve araya serpiştirdikleri kürklü montlar, kabanlar ve kabarık yeleklerden oluşan bir renk cümbüşü... Her sene aynı koleksiyon...
Fiyatlarına gelince; sunduğu koleksiyona göre çok fazla olan fiyatlar…

Başka şartlarda; sıradan bir marka olmaya aday olan bu marka, çok ama çok doğru bir pazarlamayla, bugün 150 kişiyi kaldırımında sıraya sokuyor...
En bariz noktalarıyla; bugüne kadar girdiğim her mağazasında çalan, sizi bir şekilde içinde bulunduğunuz “mood”dan anında alıp bambaşka bir “mood”a sokan, yüksekk ama oldukça yüksek sesli, disko müziği...
Bünyesinde sadece ama sadece çokk yakışıklı ya da çook güzel, mankenlere taş çıkartmaya aday gençler çalıştırması…

Benim sadece 5.CADDE mağazasında gördüğüm; müşterilerini, kapıda üstü çıplak, altında blue jean’li aşırı yakışıklı gençlerle karşılaması ve elinde kameralarla gelen müşterilerine tek ya da birlikte poz vermeleri...

Ve en vurucu olanı, kafalarına taktılar mı; ne yapıp edip annelerine 50 dolarlık t-shirtleri aldırmayı sanat haline getirmiş 15 yaşı kendilerine hedef kitlesi olarak seçmeleri…

Ne diyelim; Allah herkese böylesine sadık müşteriler versin…

Kaldırımlarda sıraya gözü kapalı girmeye razı olanından…

Yeter ki versin; kırmızı halı hemen gelir o zaman!


Ceyla Gökahmetoğlu Gülboy
16.04.2009

No comments:

Post a Comment