Tuesday, May 11, 2010

Acin Gozlerinizi , "La Cage" a geldiniz !!!!!!

Bu tutku , Nathan Lane ile basladi. Karsisinda Robin Williams ile derinlesti. Aralarinda , Hank Azaria ile icinden cikilmaz bir hal aldi... Essiz , " Agador Spartacus" ...
Neden mi bahsediyorum ? Bird Cage-Kus Kafesi !
En-iyi-10 listemdeki filmlerden birinden bahsediyorum.
Ve oldukca sik bahsediyor olacagim ki , gecen ay , fransiz versiyonunu gormem gerektigini dusunurek , Volkim elinde , " La Cage Aux Folles " ile geldi .
Altin her yerde, her sekilde altindir derler ya ... Bu senaryoda her sekilde altin bence.
Orijinal versiyonunda, olay St. Tropez deki bir club ( La Cage Aux Folles) da geciyor ...
St.Tropez zaten tarifsiz , Ugo Tognazzi ve Michel Serrault baska tarifsizler ..
Ama bence , Amerikan versiyonundaki en buyuk fark ; Albert ( Lane) ve Armand ( Williams)`in usagi rolundeki Agador Spartacus( Hank Azaria) !!

Tam anlamiyla klasik kokan bir film bu.
Senaryosu, muzikleri, oyunculari , mekanlari , ...herseyi !
Ve daha da guzeli , su an Broadway `de oynuyor olmasi .
Frasier`dan bildiginiz Kelsey Grammer ve ingiliz tiyatro oyuncusu Douglas Hodge , agizlari acik birakan performanslariylaaa Broadway`de sergiliyorlar , La Cage Aux Folles `u .
Agizlari acik birakan diyorum , cunku malumunuz hemen gittim ve do-ya-ma-dim...
O kadar basarililardi ki ,Douglas Hodge ve ( konusmak icin yaratilmis oldugunu dusundugum ) Kelsey Grammer !!!
Bir tek , biyik lazimdi diye dusunuyorum, Kelsey Grammer`a , malum , her versiyonunda Armand veya Renato`da oldugu gibi.
Ingiltere`de Zaza rolunu ilk oynayan tiyatrocu olarak Douglas Hudge , zaten bu isin kitabini yazmis , belli ki .

Eger , NewYork`daysaniz ya da gelmeyi dusunuyor ve gidecek bir Broadway show`u ariyorsaniz , arayisiniz su an bitti.
La Cage Aux Folles , kapilarini acmis sizi bekliyor..
Ve , 11 dalda TONY adayligi var .. TONY almadan gidebilirseniz cok iyi olur , cunku odulu alirsa, bilet bulmanizz epey bir zorlasir.
Ki , kesin TONY`lere bogacaklar , boyle bir performansi.

Dinlemeniz lazim ; Douglas Hodge `in kendi yorumuyla soyledigi " I am What I am " sarkisini ...
"Ben Her ne isem , O`yum...
Her ne ise O , benim ....
Kendimin ozel bir kreasyonuyum ...
Hic bir ozure ihtiyaci olmayan benim ...
Hayattt sana diyorum ...
Iyi dinle ..
BEN , Ben`im ... "

Dinlemeniz lazim , izlemeniz lazim, alkislamaniz lazimmm AYAKTA !!!

"open yourr eyesss!! you have arrived at LA CAGEEE !!! " ...
ama sen cok guzel soyluyorsun, Kelsey , Sen Soyle !!
http://www.lacage.com/index.html

No comments:

Post a Comment